صفحه | مورد | توضیح |
36 | عنوان درس | طبق آیه¬ی(لاتَجْعَلُوا دُعاءَ الرَّسُولِ بَیْنَکُمْ کَدُعاءِ بَعْضِکُمْ بَعْضاً)آیه63 سوره نور ، پیامبر را با نام کوچک صدا نزنیم بلکه با القاب و احترام. |
36 | پاراگراف اول | تفاوت انبیا حَقّه با حُقّه |
38 | 2 | (تَبارَکَ) باب تفاعل است و معنای آن مطاوعه ، دادن و گرفتن است. مبارک است کسی که تمام هستی در دست اوست – فرق مُلک مَلِک مَلَک مِلک |
38 | 3 | ما کان: اجازه ندارد – مقایسه این آیه با آیاتی که در مورد مقامات پیامبرصلی اهتو علیه و آله است. |
38 | 5 | کذبوا بالکتاب : کتاب وسیله ای شد برای دروغ گفتن آنها – دروغ گفتند به وسیله¬ی این کتاب و آنچه را که ما پیامبرانمان را به خاطر آن فرستادیم فسوف یعلمون:قطعا به زودی خواهند دانست. |
39 | 6 | اصحاب: (مفرد صاحب) به معنی هم¬نشین |
39 | 7 | کالمفسدین فی الارض:مضاف و مضاف الیه است این گونه معنا شود: مثل مفسدینِ در زمین – دقّت شود این گونه معنی نشود: مثل مفسدین ، در زمین |
39 | 8 | بیع:فروش |
40 | 9 | اسم (یا محمد) را تصغیر می کردند و (یَمحَد) می¬گفتند و این بی ادبی بود. |
41 | 5 | بیع به معنای خرید نیست. به معنای فروش است. |
42 | 2 | ید: مجازاً به معنای قدرت است. |
43 | اکثر صیغه¬های مبالغه قیاسی است یعنی وزن دارد بر وزن فَعّال و فَعول | |
49 | مبتدا و فاعل مرفوعند(از نظر بلاغت عربی). رَفع است(بالا) ، برایشان مهم است. | |
49 | 19 | (تلک) به معنی (این) نمی¬باشد. |
49 | 20 | ترجمه اصلاح شود و کلمه¬ی (قطعاً) اضافه شود. |