صفحه | مورد | توضیح |
شروع این درس اگر با نمایش فیلم یا عکس از کهکشان¬ها ، حیوانات و …باشد که نمایانگر گوشه¬ای کوچک از عظمت خداست خیلی مناسب است. | ||
51 | کلمه «آیه» و «آیت» به معنای «نشانه». با توضیح دادن این¬که انگشت نشانه ، فقط به چیزِدیگر اشاره می¬کند و هدف، دیدنِ آن شئ است نه خودِ انگشت اشاره. | |
52 | 3 | این مثال زده شود که: در مدرسه تعدادی قبول و تعدادی مردود می¬شوند. |
52 | 5 | اشاره به عظمتِ خلقت که کهکشان¬ها عظیم¬تر از بدنِ ماست. |
53 | 6 | بالحق : «حق» یعنی «غیرِ باطل» ، «هدف¬دار» |
53 | 9 | توضیح داده شود که منظور از «اختلاف روز و شب» چیست ؟و از خلقت خداوند در آسمان ها و زمین مثال زده شود که آیات و نشانه ها روشن شود. اختلاف یعنی رفت و آمد و در این¬جا جانشین شدن شب و روز به جای یکدیگر. |
55 | 3 | در ترجمه¬ی «بصیر» و «سمیع» توضیح داده شود که بینایی و شنوایی خداوند با نوع «دیدن» و «شنیدن» ما فرق می کند.ما برای «دیدن» و «شنیدن» احتیاج به لوازم و اسباب داریم ولی خداوند نیازی به لوازم و اسباب ندارد. بصیر: بیننده . معنی بینا ، دقیق نیست زیرا که شاید فرد چشم داشته باشد ولی چشمش بسته باشد و نبیند. |
58 | 6 | بسیار دقّت شود که کلمه¬ی بکار رفته «اَمر» ، «کار» است نه «اَمَرَ» در «انتخابِ نبی و ولی» مشورتی نیست بلکه انتصاب خداوند است. |